6200 km/h-val száguldott a Pentagon hiperszonikus drónja
Sikeres tesztrepüléseket hajtott végre a Pentagon megrendelésére készülő Talon-A2 hiperszonikus légi jármű, amit a Stratolaunch fejleszt.
Sikeres tesztrepüléseket hajtott végre a Pentagon megrendelésére készülő Talon-A2 hiperszonikus légi jármű, amit a Stratolaunch fejleszt.
A Stratolaunch március 9-én végezte el a cég által fejlesztett hiperszonikus repülőgép tesztjét. A Talon-A1 jól muzsikált, így jöhet a Talon-A2 próbája.
Az űrrepülésben és a vegyiparban egyaránt használható lehet az a speciális anyag, amit nyolc év leforgása alatt fejlesztettek ki kínai mérnökök. A porózus kerámia rendkívül szilárd, hőszigetelő képessége pedig kiváló.
Látványos bemutatón rántotta le a leplet az X-59 repülő végleges változatáról a NASA és a Lockheed Martin: a gép a tervek szerint a 11,5 méteres orrkialakításával úgy lépi majd át a hangsebességet, hogy az nem jár hangrobbanással. Ha ez valóban sikerül, akkor akár a lakott területek felett is újraindulhat a szuperszonikus repülés.
Speciális kialakítást kapott az X-59 néven emlegetett újfajta repülőgép, ami úgy tudja átlépni a hangsebességet, hogy a hangrobbanás nem hangosabb annál, mint amikor valaki becsapja egy autó ajtaját.
Több bizonyíték alapján is sejteni vélik, de csak feltételezések szintjén és információmorzsákból sikerült eddig felépíteni, hogy mégis mi mindenre lehet képes az állítólag 1980-as/90-es években fejlesztett amerikai felderítő gép, melyet Aurora és SR-91 Aurora néven egyaránt emlegetnek.
Több mint 5000 km/h sebesség elérésére is képes a Velontra hajtóműve, ami mindössze másfél méter hosszú, így könnyedén beépíthető lehet kisebb légi járművekbe.
Néhány hónap múlva már a hiperszonikus járművet is tesztelheti a Stratolaunch amerikai vállalat, amely minap mérföldkőnek számító tesztet hajtott végre.
A Destinus nevű svájci startup cég egyszerre két szempontból is forradalmasítaná a légi közlekedést: nemcsak kizöldítené, de fel is gyorsítaná azt.
A Roc nevű repülő és a Talon-A jármű hat órát töltött a levegőben és 6860 méteres magasságba repült egy teszt keretein belül. A hiperszonikus repülőgép-együttes ezzel az eddigi leghosszabb ideig volt a levegőben.
A NASA már szerződést kötött a Sierra Space nevű céggel, hogy az űrhajósoknak és a rakományoknak is legyen majd hely a vállalat újgenerációs űrrepülőgépén, a Dream Chaseren.
A különleges szélcsatorna pontos helye nem ismert. A mérnökök a hiperszonikus repülés tesztelésére használják.
Hiperszonikus repüléssel kezd el kísérletezni az a cég is, amelyik összerakta a világ legnagyobb repülőgépét.
A hangsebesség akár kilencszeresével repülnének azok az utasszállítók, amelyek néhány órányira rövidítenék a kontinensek közötti utat – talán már az évtized végére.
Nemrég még lehetetlennek gondolták, most már csak nagyon nehéznek vélik a megvalósítását annak a hiperszonikus repülőgépnek, mellyel legfeljebb egyetlen óra alatt el lehet érni a világ bármely pontjából bármelyik másikba.
A lelőhetetlennek tartott fegyver használatát a Reuters nem tudta megerősíteni.
Egy deltaszárnyú, valószínűleg hiperszonikus repülőgépről terjednek műholdfelvételek. A jármű az 51-es körzetben, az amerikai légierő titkos kísérleteinek fenntartott bázisán állomásozott.
A Financial Times forrásai szerint a július végi tesztet Kína végezte, az űrfegyver az ő fejlesztésük. Olyannyira jól működik, hogy az az amerikai tisztségviselőket is meglepte.
A NASA és az amerikai légierő is nagy reményeket fűz a Hermeus Corporation újdonságához, ami a világ leggyorsabb repülője címet szeretné megkaparintani.
Ambiciózus tervekkel állt elő a Hermeus nevű cég: tíz év alatt olyan repülőgépet fejlesztenének ki, ami forradalmasíthatja a polgári légi közlekedést.